Ze rijden nog steeds links - Reisverslag uit Katoomba, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu Ze rijden nog steeds links - Reisverslag uit Katoomba, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Ze rijden nog steeds links

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

08 November 2016 | Australië, Katoomba

Vrijdag ochtend zijn we naar Melbourne gevlogen, de vlucht duurde net een uurtje dus vroeg in de middag arriveerde we in het centrum van Melbourne.
Vanaf nu verblijven we in hostels, het hostel in Melbourne was erg netjes, een grote keuken waar we ons eigen eigen eten kunnen maken, dus de 2 kokkies stonden weer in de keuken.
Elke dag uit eten word een dure grap dus daarom knutselen we ons eigen eten in elkaar.
Wel leuk om te zien dat verschillende nationaliteiten wat anders in elkaar knutselen
We hadden in de ochtend een oventje zien staan dus dachten dat we in de avond een pizza konden bakken, dus wij die gekocht in de supermarkt.
Alleen bleek dat die oven van iemand was en niet van het hostel, dus wij moesten onze pizza zonder oven zien te bereiden, uiteindelijk hebben we die in de magnetron en een hete pan eetbaar gemaakt.
Zo word je nog creatief ook.
Maar over Melbourne, zaterdag zijn we een beetje buiten het centrum geweest waar botanische tuinen zijn aangelegd, hier maakte ook veel bruidsparen gebruik van om hun huwelijk te vieren.
Zondag zijn we naar de andere kant van de stad gegaan met de tram, in centrum mag je gratis gebruiken van de tram dus dat is er handig.
Zo kwamen we uit bij het reuzenrad waar je een prachtig uitzicht heb over de stad.
Dit is niet zomaar een reuzenrad, dit rad met dichte cabines gaat 120 meter hoog en draait in een half uur rond.
Voor een paar euro meer konden we 2 keer dus dat hebben we gedaan zodat we overdag en in de avond konden gaan.
In de middag zijn we nog flink aan de wandel gegaan en hebben we een heel stuk van het centrum gehad.
We waren wel klaar met het wandelen en pakte maar een tram richting china town.
Hee, mooi dachten we er komt een tram aan, als we snel zijn halen we hem nog.
Dus we staan bij de opstap plaats en de tram rijd ons zo voorbij.
Ojaaaa ze rijden (nog steeds) links, we kijken elkaar en schieten in de lach, we stonden dus aan de verkeerde kant van de straat, het zit nog steeds niet in ons systeem dat links rijden.
We sloten de dag af met een drankje en gingen rond de klok van 12 uur naar bed omdat we maandag weer om 6.30 op moeten om de trein te pakken naar Canberra, de hoofdstad van Australië
De trein vertrok maandag om 8.30 uur en rond de klok van 18.00 uur arriveerde we in ons hostel.
Dit was best een lange treinreis maar dan zie je wat van het binnenland, in begin een beetje eentonig maar hoe verder we het binnenland in gingen hoe mooier het werd.
We hebben alleen geen 1 kangoeroe gezien dat was wel teleurstellend, want zijn tenslotte toch in Australië.
Dinsdag zijn we in Canberra geweest de hoofdstad van Australië al is dit niet echt te merken het is niet super groot en heeft ook nog geen 400.000 inwoners
Zelf een biertje kost hier maar 2 euro voor een flink glas, daar betaal je in de andere steden veel meer voor
Canberra opzicht is niet heel veel te zien maar we gebruikte deze dag ook meer als tussenstop om verder naar richting Sydney te gaan.
Wel hebben we het parlement gebouw gezien en hebben we geluncht in hey oude parlement gebouw
Op dit moment dat ik dit schrijf zitten we in de trein naar Sydney en gaan dan gelijk door naar het natuurgebied de blue mountains waar we rond de klok van 00.15 zullen arriveren, zodat we woensdag gelijk op pad kunnen gaan.
Het mooie van de treinreis is dat we nu al heel wat kangoeroes hebben gezien, dit komt denk ik dat het wat later op de dag is en de schemering invalt

• 09 November 2016 - 10:39

Rachel:

Als ik dit allemaal lees en de foto's zie krijg ik ook meteen zin in vakantie :). Ziet er echt super uit. Veel plezier nog