We reizen verder - Reisverslag uit Puerto Villamil, Ecuador van George Tolboom - WaarBenJij.nu We reizen verder - Reisverslag uit Puerto Villamil, Ecuador van George Tolboom - WaarBenJij.nu

We reizen verder

Blijf op de hoogte en volg George

18 November 2017 | Ecuador, Puerto Villamil

Zondag avond zijn we met de bus naar Baños gegaan, in precies 3 uur waren we er dus dat was goed te doen.
Een bushalte kennen ze hier niet echt, buiten de busstations om.
Lokale mensen stappen gewoon in en uit waar ze moeten zijn.
Soms springt er nog een verkoper in de bus die zo snel mogelijk wat wil verkopen en dan weer snel de bus uit springt.
Maandag een fiets gehuurd waar we mee on tour konden gaan.
Het was veel naar beneden, maar soms ook nog een klimmetje tussendoor.
De omgeving was erg mooi tussen de bergen, onderweg stapte af om naar de watervallen te kijken.
Na ongeveer 20 km bereikte ik de mooiste waterval, de diablo waterval.
Gelukkig konden we met een vrachtwagentje terug naar Baños.
Als er minimaal 7 mensen waren konden we voor 2 dollar terug, maar die waren er nog niet en hij vroeg 5 dollar.
Samen met een andere Nederandse gast en een meisje uit Australiė , besloten we maar even een lunch te doen voor 3 dollar.
Daar kregen we voor , een kippensoep, kip met rijst en salade en een glaasje drinken.
Dus voor dat geld wat we minder betaalde voor dat vrachtwagentje konden we lunchen.
Echt een mooie tocht om te doen en voor een hele dag ben je niet veel geld kwijt een fiets huren is zo'n 8 dollar die je overal kan huren in Baños, voor de watervallen betaal je ook een kleine entree.
In de avond hebben we nog even een borrel gedaan, maar rond 12 uur in de avond was mijn accu op, ik was moe en had helaas nog wat last van de jetleg.
De volgende dag besloten we om een rustdag te houden.
Ik ben naar de hotsprings geweest, warmwater baden met water dat van de vulkaan komt.
Ik moest hier wel een 'mooie' badmuts op die ik al heeeel lang niet op had gehad, maar als iedereen zo'n ding op heeft valt dat niet op.
2 meisje van denk een jaar of 6 vonden helmaal geweldig om aan mij te laten horen hoe ze in het Engels tot 10 konden tellen, aangezien ik de enige toerist was op dat moment.
Zwemmen kan volgens mij niemand dus heb nog voor gedaan aan die kindertjes hoe je moest zwemmen, ze probeerde het na te doen, maar ja je kan niet in 1 min zwemmen.
Na een uurtje stapte nog 2 toeristen binnen, het was een Belg en een meisje uit Italië. Ik heb daar nog een praatje mee gemaakt.
Na 2,5 uur in de baden te hebben gedobberd kwam ik er als herboren uit,dit had me wel even goed gedaan.
In de avond zijn we met de belg, het meisje uit Italië en nog een meisje uit Nederland een hapje gaan eten.
Daarna nog een biertje gedaan en nog een potje pool gespeeld, uiteindelijk bij een karaoke bar beland waar helaas niemand echt kon zingen.
Woensdag zijn we weer per bus naar Alausí gegaan, met een tussenstop in Riobamba.
Dit was niet was super stadje maar fijn om even uit te stappen.
Aangekomen in Alausí was het vrij rustig.
Donderdag met de devil nose train een ritje gemaakt waar we voor kwamen.
Een half uur heen en een half uur terug met een stop van een uur.
Het was wel mooi tussen de bergen maar we hadden er wel iets meer van verwacht voor 30 dollar maar zeker geen spijt van gehad.
In de middag nog even rondgelopen in het dorpje, wat wel leuk is dat je hier nog veel mensen ziet die in kledendracht rondlopen.
Het lijkt af en toe wel een beetje dat je op een filmset rondloopt.
Om 15.00 zijn we weer per bus vertrokken naar Gyayaquil, waar we vrijdag het vliegtuig pakken naar de Galapagos eilande.
Alle busreizen gaan door de bergen het blijft elke keer weer mooi.
Je ziet ook hoe simpel de mensen wonen in de bergen met een bbq voor het huis.
Toch mooi om te zien dat een mens weinig nodig heeft, maar in Nederland zouden we dat niet lang volhouden.
Omdat wij gewend zijn dat alles af moet zijn, en dat is zeker niet het geval hier maar ik verwacht ook niet dat ze zich hier druk om maken en dan denk ik soms wie heeft het beter in dat opzicht ik denk dat het stres gehalte hier een stuk lager ligt dan in Nederland op dat gebied.
Je merkt af en toe wel de hoogte verschillen in je hoofd omdat je omhoog en omlaag gaat. We hebben veel van onze
Tijd verbleven op een hoogte boven de 2 km.
Dus zullen wel meer energie hebben als we ons weer begeven op zee niveau.
Op dit moment zitten we op Galapogos, hier schrijf ik later over.
Het internet is erg traag.

• 19 November 2017 - 10:44

Michaël:

Weet zat gezien en meegemaakt! Geniet er van