Thailand - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van George Tolboom - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

12 Juni 2019 | Vietnam, Da Nang

Ik ben al weer een weekje op pad dus ik dacht, ik zal is een verslagje schrijven.
Dinsdag 4 juni rond de klok van 16.00 steeg het vliegtuig op naar Zürich,  ik had een overstap en daarna nog een overstap in Bangkok met eindbestemming, Phuket.
De eerste vlucht had ruim een uur vertraging dit kwam door onweer en drukte in de lucht , dus ik moest nog doorlopen om de aansluitende vlucht te halen, maar uiteindelijk haalde ik het prima.
De volgende vlucht liep ook meer dan een uur vertraging op, want het vliegtuig was al van de gate af maar moest weer terug, er was schijnbaar een reparatie uitgevoerd maar de papieren waren niet juist , dus moet extra gecheckt worden, veiligheid boven alles zullen we maar zeggen.
Maar uiteindelijk kwam ik op de tijd in Phuket aan op de tijd die er voor stond.
Rond 14.00 lokale tijd stond ik bij mijn hostel, het was warm en vochtig maar met de kenmerkende geur die in Azië hangt, voelde ik me al weer helemaal 'thuis'
Ik ben nog lekker even naar het strand gegaan, gegeten op het strand en de mooie zonondergang gezien.
Ik ben daarna lekker gaan slapen want het was een lange reis.
De volgende dag ben in richting Krabi gegaan , 160 km maar ik heb er 7 uur over gedaan om er te komen met een busje. Er was geen rechtstreekse verbinding helaas.
Dus moest eerst richting Phuket centrum toen weer helemaal terug richting Krabi en daarna weer een ander busje naar de plaats Ao Nang.
Die dag regende het flink (omdat het regseizoen is begonnen)maar ik zat gelukkig droog.
Uiteindelijk kwam ik in het hostel aan van jawel € 4,70 per nacht Sleeper hostel genaamd.
Ik dacht ik boek 1 nacht ik kijk wel war het is maar het was prima, gewoon simpel maar een goed bed, toilette en douche
Meer had ik ook niet nodig ik ben toch heel de dag buiten.
Ik verbleef dus in de plaats Ao Nang dat is zo'n 15 km van Krabi, Ao Nang ligt aan de zee en is dus wel een toeristische  plek, eten en drinken kom je daar zeker niet te kort.
Vrijdag sliep ik lekker uit en huurde Ik een scooter, ik ging naar de tijgercave tempel, om daar boven te komen moet je 1237 traptreden overwinnen, nou ik zal eerlijk zeggen ik had het zwaar.
Maar bedenk dat het buiten 30 graden + is en vochtigheid alla sauna.
Ik had dus 2 liter water bij en dat heb je wel nodig, onderweg naar boven maakte ik ook diverse stops om het vocht aan te vullen.
Na zo'n 50 minuten was ik boven, maar het uitzicht was echt mooi, met het budda beeld boven op de berg, er was helaas geen strakke blauwe lucht maar dat mocht de pret niet drukken, koud is het zeker niet.
Na ruim een 45  min boven zijn geweest ben ik weer terug naar beneden gegaan, dit ging wel wat sneller maar door de warmte is het toch nog puffen.
Ik waaide lekker uit met mijn scooter en kwam weer terug bij het hostel.
Zaterdag werd ik wakker en wilde vroeg op pad gaan maar helaas, regen.
Ik weet ook dat het regenseizoen begonnen is maar dat wil ook niet altijd zeggen dat het heel de dag regen is maar vaak is dat een flinke stortbui in de avond.
Gelukkig werd het rond 12.00 uur droog en ben ik toch maar op mijn scooter gestapt om naar de hotsprings te rijden dat was ongeveer 1,5 uur rijden.
Onderweg zag ik nog een slang op de weg kruipen ik schat wel 1,5 meter echt gaaf om te zien want die zie ik niet elke dag in het wild.
In de verte begon het donkerdere worden dus ik vreesde het ergste.
Ik denk zo 2 kilometer voor de hotsprings ging de 'hemelkraan' open.
Het valt dan echt met emmers tegelijk naar beneden, maar ik dacht ik rij maar door want ik ben toch al zeiknat.
Ik had wel mijn voorzorg maatregelen genomen, want ik had mijn badslippers en zwembroek al aan, en had mijn spullen  in plastic tassen gestopt in mijn rugzak.
Ik kwam aan bij de hotsprings en heb maar even gewacht dat het want minder regende, kaartje gekocht en toch naar binnen gegaan.
Maar het was wel leuk je had een soort waterval waar je in kon gaan zitten, het leken wel natuurlijke badkuip en met heerlijk warm water.
Het regende  nog wel maar, ach in het water word je ook nat.
Maar de Aziatisch maken zich ook helemaal niet druk om de regen, dus dacht ik als bijna enige Europeaan waarom zou ik me dan wel druk maken.
Want 'wij' moeten toch altijd wat te klagen te hebben.
Er was ook nog een zwembad met water van denk ik zo'n 45 graden dat was echt heerlijk.
Het regende nog wel maar zoals ik al vertelde niemand maakt zich druk daarom dus heb ook maar heerlijk genoten van het warme bad.
Het was wel weer tijd om terug te gaan met de scooter rond 18.30 begint het donker te worden en dan wil ik liever niet meer op de weg zitten, al waren de wegen best wel goed met soms een een klein stukje wat minder.
Net begon weer harder te regend dus heb mijn poncho maar aangetrokken en ben gaan rijden want droog werd het toch niet.
Het was toch wat sneller donker door het weer dus moest toch nog een stukje door het donker maar toen ik terug was, waste ook weer droog gelukkig.
Zondag werd ik wakker en helaas het regende weer.
En regen verveeld zo snel, dus ik dacht ga ik de rest van de vakantie nog in Thailand blijven of moet ik verder gaan kijken.
Want ik had niet echt een plan maar wel het idee om naar het eiland Koh Lanta te gaan maar ik hoorde dat het door het laagseizoen erg uitgestorven was en de stranden niet echt netjes worden bijgehouden, ik had dan ook het idee om naar Phuket terug te varen met een tussenstop op het Eiland Koh phi phi. Ik was op beide eilanden al wel eens geweest. Maar ik las op eenThaise website dat de zee erg onstuimig kon worden met golven van 2 tot 3 meter hoog.
Dus ging maar eens naar opties kijken en kwam bij het midden van Vietnam uit. Maar het was een lastige keuze want opzicht had ik wel regen gehad maar ook niet dagen lang want op deze zondag werd het laat in de ochtend weer droog en was er weer niks aan de hand.
Maar als ik naar Vietnam zou gaan moest ik online een Visum brief aanvragen, en als ik die had dan kon ik pas gaan.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik toch maar gekozen om naar Vietnam te gaan waar het nu in het midden van 't land geen regenseizoen is.
Ik kon de tickets pas maandag regelen omdat ik eerst moest wachten op de visum brief.
Maandag 10/6 was het weer een stralende dag dus besloot om nog een dag een scooter te huren en naar het Khao Ngon Nak National Park te rijden, daar was ik binnen een half uur vanuit Ao Nang.
Dit was ook weer een flinke klim naar bove. Maar ik had gezien daar een uitstekende rots is waar je een geweldige foto kan maken, een ook een fantastisch uitzicht hebt.
Dus ik mijn wandelschoenen aangetrokken 2 liter water bij en wat te te eten.
Er kwam toevallig net een Nederlands stel aan en ben met hun naar boven gelopen.
Was best een stevige klim door de jungle maar de geluiden die je hoort niet normaal, het was George in de jungle zullen we maar zeggen.
Na ongeveer, ik schat 2 uur kwamen we boven. Aar het uitzicht was echt prachtig.
Toen nog het foto moment, eigenlijk mocht je niet op die uitstekende rots komen want als je valt dan kom je niet meer levend terug, maar als je gewoon normaal erop gaat zitten is het prima te doen, ik heb alleen maar niet naar beneden gekeken.
Maar het resultaat was, the best picture ever om het zo maar te zeggen.
Toen nog helemaal naar benden dat ging wel wat sneller maar in totaal met de stop op de top ben ik 5 uur onderweg geweest, mijn kleren kon ik letterlijk uitwringen maar het was het waard.
Toen ben ik snel terug gereden en ben ik nog snel met een bootje naar.... Beach geweest, ik had niet super veel tijd meer maar ik kon toch nog 1,5 op dit strand zijn dus heb ik dit nog mooi meegepikt.
Daarna maar snel de tickets geboekt om naar Vietnam te gaan.
Dinsdag 11/6 vloog ik in de ochtend naar Bangkok waar ik moest overstappen naar de vlucht naar Da Nang.
Na het papierwerk op de luchthaven had ik het visum en stond ik al snel buiten op de luchthaven die zo goed als leeg was.
Gelijk werd er taxi taxi geroepen maar door al mijn reiservaringen kijk ik eerst zelf even.
Ik wist nog dat ze in vietnam 'grab' hebben dat is hetzelfde dan Uber, dus had die app al op mijn telefoon gezet.
Dus ik zocht de WiFi even op en, ja hoor er kwam weer iemand aan 500000 dong reed hij wel dat is omgerekend zo'n 20 euro voor een ritje van 15 minuten, dus ik zei we zijn in Vietnam hè, niet in Europa, ja maar druk op de weg en bla bla bla bla bla, nou daar trap ik niet in.
Ik opende de app en zo een taxi geboekt en nog handig ook de chat word automatisch vertaald.
Lang verhaal kort te maken het koste 100000 dong, 4 euro om bij het hotel te komen, dus bij die andere betaalde ik 5x de prijs. Dat is iets voor het programma opgelicht in het buitenland.
Goed dacht ik dat ik er niet ben ingetrapt.
Maar ik ben nu dus in Da Nang , Vietnam
Nou een heel verhaal, tot zover

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Da Nang

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 17040

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: