Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van George Tolboom - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

18 Juni 2019 | Vietnam, Da Nang

Dinsdag 11/6 kwam ik dus aan in Da Nang in vietnam, dat is best een grote stad maar toch heeft het een gezellige uitstraling ook omdat het aan de zee ligt.
Ik checkte in en ging een hapje eten, ik ging bij het restaurant eten waar Vuong werkt.
Ik heb haar een keer ontmoet toen toen we op reis waren ook in Vietnam, in de plaats Hue 6 jaar geleden.
Ze werkte daar ook in een restaurant en toen heeft ze mij op Facebook toegevoegd en soms word er nog wel eens een berichtje over en weer gestuurd. Maar de mensen in Vietnam werken bijna elke dag dus maken ook weinig mee. Daarom valt er vaak niet zoveel te vertellen omdat ik dan maar allemaal niet vertel wat wij allemaal in onze vrije tijd doen
Maar 2 jaar geleden toen ik ook in Vietnam was hebben we haar nog even opgezocht en nog een biertje gedronken, die we absoluut niet mochten betalen, die mensen zijn zo bescheiden ook al hebben ze niet veel. Maar gewoon leuk hoe de lokale mensen zijn.
Dus nu ik toch weer in Da Nang was ben ik nog een hapje gaan eten waar ze werkt dus ze vond het leuk om me even te zien en ik haar maar ze laten dat niet zo merken, want nogmaals ze zijn zo bescheiden. Maar je ziet gewoon dat ze het het leuk vond.
Inmiddels is ze ook getrouwd en hebben ze een kindje van 1 jaar.
Woensdag heb ik  een lekker ontbijt op, ik kocht bij de receptie een voucher voor het ontbijt omgerekend € 2.30.
Dus ik dacht toast, ham misschien een plakje kaas en wat jus, maar ik kwam die ontbijt ruimte in en er stond een heel buffet met echt van alles, heb nog noodles op want ben tenslotte in Vietnam. Maar echt zo goed niet normaal voor die prijs.
Het is een hotel maar er zijn ook 2 kamer met 6 bedden erin, dus het is een hostel met de faciliteiten van een hotel.  Vlakbij het strand het heet The Glomad Danang Hotel.
Na het ontbijt ben ik naar het strand gegaan en heb ik de hele middag op het strand doorgebracht, en heb mezelf getrakteerd op een koude Cocos noot, de zee was gewoon warm ik denk een graad of 30, als de zon wat gaat zakken dan komen de lokale mensen massaal naar het strand.
Donderdag  13/6 ben ik naar Ba Na hill gewest dat is een (pret) park, voor Aziatische begrippen betaal je veel zo rond de 30 euro, lokale mensen betalen minder.
Met de kabelbaan ga je naar boven want het ligt 1,5 hoog en de kabelbaan is ongeveer 5 km, ik deed er 20 minuten over om boven te komen, dit is de langste kabelbaan ter wereld.
Boven is er een stuk allemaal tuinen, er stond ook nog een molen.
Een ander stuk is het vermaak met o.a een 4d attractie en een 5d, je zat op een 'paard' en je schieten op het scherm en alles bewoog maar je moest dan op je nummer schieten maar dat ging zo snel dat volgens mij niemand raak schoot maar goed 't ging om de fun zullen we maar zeggen.
Een ander gedeelte was een heel Frans dorp en het leek ook echt of je in Frankrijk rondliep
Dit alles was dan ook weer verbonden met een treintje en een kabelbaan.
Opzicht best leuk voor een dagje uit maar je moet het niet vergelijken met een Europees pretpark.
Ik reed weer terug op mijn gehuurde scooter want ik had geen zin om met zo'n georganiseerd tripje mee te gaan.
Dan moest ik vast ook meedoen met al die selfy's, daar zijn de Aziatische mensen dol op ze staan met elke tegel, bloem, muur of wat dan ook zelf mee op de foto.
Op de heenweg er naar was trouwens ook nog wat, die man van de scooter verhuur zei je haalt de benzinepomp nog wel, wat het systeem volle tank ophalen terug brengen kennen ze niet, je moet hem retour geven met de inhoud van de tank zoals je hem ophaalt
Maar je raad het al die benzinepomp haalde ik dus niet en de scooter viel stil, ik met handen en voeten aan iemand uitgelegd dat ik benzine nodig had en hij gebaarde spring maar achterop, hij hoppekee we reden naar het benzine station ik kocht een liter benzine dat in een fles werd gedaan en zo kon ik mijn tank vullen, ik wilde die mand nog wat geld geven maar dat wilde hij niet. Dus zo aardig hier de mensen.
Maar goed ik had me een beetje verkeken dat het het eerder donker word dan een paar dagen geleden in Thailand. Dus ik reed al snel in het donker door het Vietnamese verkeer, buiten de stad valt het wel mee maar in de stad rijd alles kriskras door elkaar, eigenlijk zit er geen structuur in en eigenlijk ook weer wel.
Dus ik reed met de lokale mensen mee, je moet de Nederlandse rijstijl maar even vergeten, en alleen het is wel extra opletten maar ik kwam weer veilig aan bij het hotel.
Deze avond dronk ik nog een biertje op de 'boulevard' onder het genot van de heerlijke Vietnamese loempia.
De volgende dag reed ik nog even met de scooter naar het beeld (Buda)  die ik vanuit de verte zag staan, gratis entree en nog leuk om te zien ook, daarnaast stond nog een pagode en daar heb ik nog een foto van genomen want moest weer terug om mijn scooter in te leveren en uit te checken.
Deze dag pakte ik ook de lokale bus naar Hoi an, een schilderachtig dorpje.
Wel weer handig van het mobieltje, ik zocht even op waar de bus vertrok en hij reed om de 20 min dus dat was ideaal.
Met de app van Grab regelde ik een taxi naar de bus halte en voor totaal van € 2,40 was ik Hoi an.
Ik liep naar mijn hostel waar die dag een pool party was, dus ik ben lekker in het zwembad gesprongen onder het genot van een biertje.
Het was al de 3e keer dat ik in Hanoi was maar het blijft toch nog wel leuk om te zien, alleen de toeristen zijn wel heel erg toegenomen, eigenlijk zonde maar goed zo gaat dat nu eenmaal.
Ik ben daar ook nog het strand gefietst op een oude kraak fiets maar in 20 minuten sta je bij het strand.
Zondag ben ik naar het Kiki hostel verhuisd omdat er geen bed vrij was in het hostel waar ik verbleef maar achteraf was het een goede keuze.
Nog mooier zwembad en ze hadden zelf een strandje gemaakt.
Toevallig ontmoeten ik nog een meisje uit Oisterwijk wat dicht bij mij in de buurt is waar ik woon.
Ik heb niet veel meer gedaan lekker  ff in het zwembad.
Die avond was er een street food tour dus ging ik mee maar naar het 2e kraampje was ik het al beu 't was te langdradig. Dat meisje uit Oisterwijk vond dat uit en we zijn maar snel eruit gestapt zonder dat de rest het zag.
We hebben in het oude centrum nog wat gedronken en lekker ff zitten babbelen.
Maandag ben ik tot 17. 00 uur daar gebleven. En heb ik de lokale bus weer terug gepakt naar Da Nang
Ik stapte in de bus maar het zweet droop over mij heen, oh wat was het heet, achter mij zat een Vietnamese en die zei heb je het warm haha, ik zo ja best wel.
Ze sprak goed Engels dus heel de busreis met haar zitten praten, dat is dan zo leuk als dat spontaan gaat.
Die avond ben ik nog wat gaan eten aan het strand maar het was zo warm en er stond geen zuchtje wind dus ben rond 22.30 naar mijn kamer gegaan met airco.
Ik had de volgende dag nog met Vuong afgesproken om nog een bakkie te doen.
Maar het was maar goed dat ik op tijd op bed lag.
In het hostel waar ik nu verbleef waren veel Aziaten.
Om 6.15 ging hun wekker en een herrie, telefoongesprekken op de spieker er gooien met de deuren.
Meestal als je in een gedeelde kamer slaapt houd je toch wel een beetje rekening met andere zeker zo vroeg.
Maar ik denk dat ze zich er ook niet zo bewust van waren.
Om 7.15 was ik er klaar mee en ben maar uit mij bed gegaan.
Zegt die gast, goooooodmorning. Nou ik was niet zo enthousiast, en heb maar even duidelijk gemaakt dat ik er niet blijf mee was, daarna zei hij niks meer.
Maar goed dan maar niet dacht ik, en word niet zo snel pissig maar was er best chaggie van.
Dus ik maar een ontbijtje op en om 8.00 naar Vuong gelopen. En hebben nog een uur en een kwartier zitten babbelen want ze moest daarna gaan werken.
Op dit moment dat ik dit zit te schrijven breng ik mij laatste uurtjes door want om 16.00 ga ik naar het vliegveld en dan vlieg ik naar Phuket via Bangkok, morgen moet ik dan helaas weer van Phuket terug naar Bangkok vliegen en dan nog met een stop in Zürich naar Amsterdam.
Dit moet zo omdat ik niks kan wijzigen aan het ticket omdat mijn 1e plan was in Thailand te blijven.
Maar goed ik neem het maar voor lief en zo'n ramp is het ook niet je word daar makkelijk in als je meerdere reizen maakt.
Woensdag 19/6 vlieg ik dan om 10.20 lokale tijd en als het meezit sta ik om 22.30 in Amsterdam.
Het was weer een mooie vakantie ik heb er weer van genoten dus dat is het belangrijkste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Da Nang

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 17027

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: