Het dondert en het bliksemt - Reisverslag uit Sydney, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu Het dondert en het bliksemt - Reisverslag uit Sydney, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Het dondert en het bliksemt

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

11 November 2016 | Australië, Sydney

Dinsdag kwamen we rond de klok van 00.15 aan op het station in Katoomba, dus eigenlijk was het officieel al woensdag.
Na 15 min wandelen door het donker kwamen we aan bij het hostel.
Omdat we pas laat aankwamen zouden ze de sleutel onder de deurmat leggen.
Hopelijk waren het niet vergeten, maar hij lag er gelukkig dus we zijn naar onze kamer gegaan en gelijk gaan slapen.
Het hostel was een gezellig niet al te grote accommodatie, het was een huis met diverse kamers.
De volgende ochtend was het erg mistig maar dit trok gelukkig al snel weg.
We gingen vandaag aan de wandel in het natuurgebied 'The bleu mountains'
Met de bus vertrokken we naar een ander plaatsje niet al te ver weg en bogonnen aan onze wandeltocht, achteraf niet helemaal de goede route maar dit kwam goed uit want aangekomen bij een picknick plaats trok de zonnige lucht ineens helemaal dicht.
In de verte hoorde we het al onweren maar dit kwam al snel dichterbij.
Er was een bliksem en 2 seconden later de donder, dus dat was erg dichtbij.
We besloten om een toilet gebouw te gaan die daar gelukkig dichtbij was.
De regen viel met bakken uit de hemel dus we waren blij met de andere route, ik denk dat we anders zeiknat zouden zijn geworden.
De bui trok weg en we gingen weer verder, en we konden weer genieten van het uitzicht en liepen naar de waterval.
Het begon weer een beetje te regen en besloten de route terug te lopen naar het dorp maar dat was nog 2,5 km maar gelukkig werd het weer bijna droog.
De route terug was eigenlijk nog wel het mooiste we liepen lang het water met watervalletjes en erg mooie planten die in bloei staan omdat het hier nu lente is.
Uiteindelijk hebben het er nog goed vanaf gebracht met de regen en we mogen niet klagen want we hebben al heel de reis prima weer gehad.
Terug in Katoomba zijn we naar uit uitzichtpunt van de '3 sisters' gelopen.
Dit is een rotsformatie van 3 rotsen en een prachtig uitzicht
De Chinezen waren ook weer van de partij met hun selfystick , ze lagen zelfs met z'n alle op de grond om een foto van hunzelf te maken, zal wel cultuur verschil zijn zullen we maar zeggen.
Woensdag zijn we weer met de trein naar Sydney gegaan waar we tot zaterdag middag verblijven en vroeg in de avond stappen we op het vliegtuig naar gold coast.
Het is erg mooi weer in Sydney, we hebben een gratis stadstour gedaan, zodat we al veel van de stad hebben gezien, ook op de beroemde brug bij de haven gelopen waar het uitzicht zo mooi is over de stad.