Vakantie - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

16 November 2016 | Australië, Surfers Paradise

Afgelopen zaterdag avond zetten 'ons' vliegtuig koers naar Gold coast.
De vlucht duurde een uur en van dat uur hebben we denk ik 50 min turbulentie gehad, ach zo blijft het een beetje spannend.
Het was zwaar bewolkt en in de verte zag je de onweersbui, wel mooi om te zien vanuit de lucht.
Met een bus reden we naar ons hostel.
Daar aangekomen hadden we zoiets van woow, omdat ons hostel in Sydney net een veredeld student huis was.
Buitenbanken, zwembad, muziekje, palmbomen in de tuin, heeeeerlijk
Zaterdag was het stapavond want we we hadden wel een drankje gedaan, maar we gingen nu op echt op stap
Maar voordat we gingen stappen wilde we nog even wat eten.
Lopen we de deur uit en 100 meter verderop viel er en oudere man van een trapje en pakte naar zijn hart.
Ze wilde hem al oppakken maar zeiden dat ze hem moesten laten liggen en een ambulance moesten bellen, we hoorde achteraf dat de ambulance niet standaard is gedekt bij een standaard zorgverzekering.
Maar uiteindelijk kwam de ambulance en hebben ze een hart filmpje gemaakt , we konden verder ook niks betekenen en zijn veder gelopen.
Wat later zijn we dus op stap geweest en waren we rond 4 uur thuis dat was echt laat voor ons want we zijn elke dag vroeg wakker.
De volgende dag hadden we nog even afgesproken met mijn oude collega, Eveline.
Waar ik samen mee heb gewerkt in Oisterwijk, ze woont en werkt hier maar niet lang meer,want ze verhuisd naar dubai om stewardess te worden.
Maandag zijn we met een huurauto op pad gegaan , eerst naar een natuurpark waar een wandel route op het programma stond, het was een prima tocht.
Hierna reden we dwars door de natuur naar Nimbin een hippie dorpje.
We kwamen eigenlijk wat te laat aan dus veel was gesloten, naar het is een straatje leuk om geweest te zijn, en besloten om daar maar een hapje te eten.
We zagen nog wel wat lokale bevolking, maar inderdaad echte hippies, maar die wisten ook.denk ik niet meer wat boven of onder was, hier word namelijk veel drugs gebruikt en aangeboden, het mag niet maar schijnbaar word er weinig tegen gedaan.
Door het donker moesten we nog 1,5 rijden naar Byron bay over soms niet al te beste wegen maar we zijn heel aangekomen.
In Byron bay hadden we ook een prima accommodatie het was een resort waar we op het backpacker gedeelte zaten.
Dinsdag wederom gewandeld, ja we lopen hier wat af.
Lang het strand en een wat steiler weg naar boven kwamen we aan bij de vuurtoren waar we ook nog gratis in mochten.
Vandaag zijn we met wat tussenstops weer aangekomen in Gold Coast (surfers paradise) waar ik nu lekker aan het zwembad dit verslag lig te typen.
Kortom echt vakantie, we genieten nog maar even van want zondag vliegen we terug

• 18 November 2016 - 10:31

Fieke:

Geniet er nog van, de laatste dagen!