De reis naar Nieuw Zeeland is begonnen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van George Tolboom - WaarBenJij.nu De reis naar Nieuw Zeeland is begonnen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van George Tolboom - WaarBenJij.nu

De reis naar Nieuw Zeeland is begonnen

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

03 November 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Maandag 29 oktober om 14.05 uur vertrokken we van Schiphol naar London Heathrow.
De reis naar New Zeeland was begonnen.
Op Heathrow hadden we een overstap van 3 uur wat normaal genoeg is.
Maar Heathrow is groot, heel groot zijn we achter gekomen.
Lopen, lopen, met de metro naar de andere terminal, lopen, lopen en nog eens lopen.
Uiteindelijk kwamen bij de check in een. Met de automaat inchecken lukte niet dus de rij in.
Het schoot voor geen meter op en de klok tikte door, nog maar een klein uurtje voor de volgende vlucht.
Dus ben maar even naar een vrouwtje gelopen en die verwees ons door naar de businessclass balie, waar ze niet blij waren met ons maar we werden ingecheckt en dat was voor ons het belangrijkste.
Uiteindelijk kwamen we bij de gate aan waar we gelijk het vliegtuig in konden, op weg naar Peking.
We maakte de reis met een omweg via Londen omdat ik een ticket had gevonden naar Auckland voor een zeer goede prijs, normaal betaal je denk ik het dubbele.
10,5 uur later zette we voet op Chinese bodem, kaartjes invullen voor de immigratie, door de douane dan ben je weer 2 uur verder, dus daarna op naar het hotel waar we op kosten van Air China konden overnachten.
Inmiddels was het in China al middag maar wij gingen lekker slapen en om 01.00 uur lokale tijd vlogen we weer verder naar Auckland, helaas hadden we dik een uur vertraging.
De vlucht naar Auckland duurde 12,5 uur maar viel weer reuze mee, rond de klok van 21.30 arriveerde we in het hotel waarna we nog 1 drankje hebben gedaan om de vakantie in te luiden.
Inmiddels was het donderdag en gebruikte we de dag om Auckland te verkennen, een dagje is genoeg want er zijn niet zoveel bezienswaardigheden maar we konden deze dag even bijkomen van de vliegreis. In de avond vlogen we naar het zuider eiland.
Op vrijdag hebben een dagje in Christchurch rondgewandeld, waar een mooi park bij ligt om lekker te vertoeven. Wat ook voor 1 dagje ook genoeg is.
In de namiddag haalde we onze huur auto op die we de gehele reis gaan gebruiken.
Zaterdag zijn we on tour gegaan met de auto, we reden door het mooie groene landschap met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen.
De natuur is schitterend, onderweg stopte we voor een foto, bakkie koffie en broodje.
We kwamen langs het Lake Tekapo, het was een prachtig gezicht met zo mooi blauw water.
We zouden ook een stop maken bij mount cook, maar helaas begon het te stortregenen dus zijn we maar doorgereden naar Wanaka, waar we ook een hostel hebben geboekt.
Het Yha hostel in Wanaka ziet er prima uit, leuke algemene ruimte met een mooie grote keuken, en prachtig uitzicht over het Wanake meer met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen
Opzicht hebben we voor de tijd van het jaar nog niet zo te klagen over het weer, ook al veel zon gehad gelukkig want hier kan ook veel regen vallen.
Vandaag (4/11) gaan we een wandeling maken rond het meer en naar een waterval, hoe dat was kom ik op het volgende verslag op terug.

• 04 November 2018 - 08:42

Michaël Meysen:

Zo een hele reis zo om er te komen! Maar wel een hele ervaring. Geniet er van!