Auckland / China / back home - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu Auckland / China / back home - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Auckland / China / back home

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

26 November 2018 | Nederland, Tilburg

Zaterdag 17/11 bezochten we het nationaal park Tongario, we bezochten een meertje. Ik dacht alleen dat het een krater meer was maar nagezocht te hebben bleek dat een hele wandeling te zijn van een uur of 8, dus dat wel een beetje te veel van het goede.
We reden verder door de prachtige natuur met steeds het uitzicht op de besneeuwd vulkaan, we zagen zelfs nog stoom uit de bergen komen.
Verder nog 2 watervallen bezocht en zondag reden we weer verder naar de plaats Rotorua.
Ik had in een boekje gelezen dat het er naar rotte eieren kon ruiken en dat was ook zo.
De aardkorst is daar zo dun dat je op sommige plekken de het water en de modder ziet borrelen.
De volgende dag bezochten we het park Whakarewarewa, ja een hele mond vol ik heb nog steeds geen idee hoe je het precies uit spreekt.
Maar goed, dat park dus. De entree was rond de 25 euro. We kwamen binnen en je zag alles al lekker stomen , je ziet daar ook de modder pruttelen en allemaal poelen met heet water soms sprookjes achtig.
We kregen een demonstratie van de maori dans, de maori zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland, leuk om een meer te zien.
Ik was ook nog 1 van de ‘gelukkige’ die op het podium mocht komen om de dans mee te doen, het was niet zo’n succes.
Er was ook nog een gijser die tot wel 30 meter kon spuiten, we hebben meer de een uur staan wachten, maar toen gebeurde het de uitbarsting begon, toch bijzonder om te zijn.
Het was erg leuk om te zien maar de 25 euro die je moest betalen was eigenlijk wel veel in verhouding, maar toch wel een aanrader om naar toe te gaan als je er bent.
Zondag was het weer tijd om te gaan we hadden het plaatsje Whangamata uitgekozen voor het strand maar helaas waren deze 2 dagen erg regenachtig, het overkomt me nogal vaak op een rondreis dat heel veel mooi weer hebben en dan net bij het strand minder weer, dus tja toch weer beetje teleurgesteld.
Gelukkig hadden we een mooi appartement met een eigen keuken en een mooie badkamer dat maakte veel goed.
Woensdag klaarde het weer op en konden we toch langs uit water beach.
Het lijkt op een normaal strand maar als je op de goede plek een gat graaft komt er warm water naar boven en heb je je eigen hottube, dit komt ook weer door de dunne aardkorst.
Je moet goed opletten want op sommige plekken is het water 60 graden zodat je bijna je voeten verbrand, maar een paar cm verder is het dan weer kouder.
Erg leuk iedereen zie je in een kuil met warm water zitten, dus ik was weer happy in de zon.
En was de regen alweer snel vergeten, ik mocht ook niet klagen want we hadden al zoveel mooi weer gehad
Als je er naar toe wil gaan moet je goed checken wanneer het laag water is want dit kan 2 uur voor en 2 uur na het lage water, dit was makkelijk te vinden op de lokale website van hot water beach.
Daarna vervolgde we onze weg naar Auckland, waar de reis ook begonnen was.
Het was weer prima weer dus weer lekker korte broek aan en nog genieten van het mooie weer.
Vrijdag om 20.35 uur vlogen we naar Beijing een vlucht 13,5 uur de vlucht duurde bijna 40 minuten langer dan gepland door de regelmatige turbulentie zodat het vliegtuig veel van koers moest veranderen.
Zaterdag 24/11 kwamen we aan in het hotel in Beijing, we zijn maar even gaan slapen want we waren wel moe ook vanwege het tijdverschil.
In de middag zijn we naar de verboden stad gegaan die pas sinds 2011 te bezoeken is, hier heeft vroeger de keizer gewoon.
Het was maar goed dat we allemaal onze paspoorten bij hadden want je komt er alleen maar in met een paspoort, welkom in China
Kolossale gebouwen om te zien allemaal met de bekende Chineese bouwstijlen.
Daarna liepen we nog door een parkje waar pagoda staan waar je een heel stuk over de stad kan kijken.
Je word dan helaas met de neus op de feiten gedrukt hoeveel smog er hangt in de stad, het lijkt wel mist maar is allemaal troep om het maar zo te zeggen.
Het actuele smog gehalte erop op deze zaterdag dan ook op ‘zeer ongezond’ en moet je nagaan dat er geen wolkje aan de lucht was.
We hadden maar een stop van een dag even om de lange vluchten te breken wat me goed bevallen is.
Zondag een ontbijtje gedaan en zijn we om 11.30 naar de luchthaven gegaan waar we om 12.40 de lucht in gingen naar Londen.
Daar stapte we nog over naar Amsterdam en met de taxi kwamen we weer thuis aan.
We waren toen 21 uur onderweg, maar je moet er wat voor over hebben.
Nu zat de vakantie er echt op maar het was weer een mooie reis.
Voor deze reis hebben we in totaal ongeveer 38000 km gevlogen en 3600 km met de auto afgelegd.
Waar zal de volgende reis weer worden……ik heb nog geen idee.