Op de boot - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van George Tolboom - WaarBenJij.nu Op de boot - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Op de boot

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

26 November 2019 | Indonesië, Gili Trawangan

Vrijdag stapte ik dus op de boot van de maatschappij: Wanua adventures.
De boot is basic je slaapt op een matrasje in 1 ruimte op het dek met een dakje er boven
Voor zo'n 150 euro ben je 3 nachten on tour, eten, water, entree, eiland bezoeken, koffie thee is inclusief. Frisdrank en alcohol kan je zelf meenemen en in een grote koelbox doen die met ijs is gevuld en verrassend koud blijft. Je krijgt ook een kruikje die je zelf kan vullen aan boord, dit om plastic te besparen
Zoals altijd stapte iedereen wat onwennig de boot op en taste iedereen elkaar wat af.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk slecht had geslapen de afgelopen nachten, dus heb lekker zitten luisteren waar iedereen vandaan kwam.
Aan het einde van de ochtend was ik wat fitter geworden om ook wat praatjes te maken, en zoals altijd zijn er ook andere Nederlanders aan boord.
We bezochten als 1e het eiland waar de Komodo varaan leeft. We hebben ze gezien en erg bijzonder die dieren te zien, al had het wel iets weg van een toeristisch rondje lopen over een pad, maar goed dat houd je altijd denk ik.
Na een paar uurtjes stopte de boot waar we mooi konden snorkelen waar het koraal nog goed in takt was, het strand was wat roze door stukjes koraal.
Vervolgens ging de boot weer verder om nog naar een ander eiland te gaan waar de Komodo varaan leeft. Weer liepen we een rondje en zagen 1 varaan door de bossen lopen en later nog 3 andere.
Er hangt een leuke sfeer op de boot , lekker eten en lekker alles op het gemakje.
Op tijd ging iedereen al naar bed want de volgde ochtend werden we om 4.30 gewekt voor de zonsopkomst en beklommen we een berg voor een super mooi uitzicht.
Ik had alleen niet zo best geslapen iedereen lag wel erg dicht op elkaar dus dat ging de volgende nacht anders doen had ik bedacht.
Maar goed, na de wandeltocht kregen we een heerlijke banaan pannenkoek
Die dag snorkelen we nog wat en ging de boot non stop 18 uur varen dus heel de nacht om vervolgens rond 6.00 aan te komen op de volgende bestemming.
Dit keer sliep ik op het open dek. Je zag zo de sterren boven je en ben vrij snel in slaap gevallen, soms werd ik wakker en zag dan de sterrenhemel met vallende sterren, erg bijzonder om zo te slapen.
Toen de boot aankwam op de volgende bestemming, bezochten we een waterval waar je heerlijk in kon zitten, best lekker weer zoet water in plaats van zout water.
De boot stopte onderweg nog even zodat iedereen nog een plons in het water kon doen.
In de avond was er op een eilandje een kampvuur met een drankje erbij, op het strand zag je lichtgevend plankton,
Rond de klok van 9 uur kwam de boot aan op het eiland Lobok, dus iedereen ging van boord.
Het was echt een leuke ervaring, zo lekker tijdloos, na ruim 3 dagen op de boot had ik het gevoel of ik al wel 3 weken vakantie had gehad dus dat is een goed teken.
Ik had besloten om naar het eiland Gill trawang te gaan, maar had verwacht dat de boot in een andere haven zou arriveren zodat het maar een korte overtocht was, maar dat was helaas niet zo, met een busje reden we helemaal naar de andere kant van het eiland.
Om een lang verhaal kort te maken om 9.00 uur kwam de boot aan in de haven en om 15.00 arriveerde ik in het hostel ( Gili castle) lekker met zwembad.
Maar het was hele tocht van 6 uur om er te komen, gelukkig zie je onderweg van alles, hoe de mensen lokaal leven, dan kom je weer tot besef dat wij het zeker niet slecht hebben in ons kleine landje, maar het stres gehalte ligt hier een stuk lager.
We stopte onderweg ook nog en de mensen zijn zo vriendelijk iedereen leeft buiten, en de mensen leven echt 50 jaar terug in de tijd.
Dit alles heeft toch wel wat moet ik zeggen, het is een heel ander leven zoals wij gewend zijn.
Ik ben nu met  2 andere Nederlanders in het hostel die ik op de boot heb ontmoet.
Waar ik hapje mee heb gegeten, maar ik was zo moe dat ik om 22.00 ben gaan slapen, het leek nog op of ik op de boot zat, alles ging op en neer, dus ben heerlijk gaan slapen.
Op het moment is het weer ochtend, tot nu is het weer goed geweest, er is nog geen druppel regen gevallen.
Tot zover....

  • 26 November 2019 - 18:51

    M-J Tolboom:

    Wat een mooie reis weer.
    En een mooi verslag
    Geniet nu op de Gili eilanden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 17036

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: