Start van de reis - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van George Tolboom - WaarBenJij.nu Start van de reis - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Start van de reis

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

26 November 2019 | Indonesië, Komodo

Maandag 18 november omstreeks 11.30 steeg het vliegtuig op vanaf Amsterdam.
Het was een vlucht van 17 uur, met alleen een korte stop op het vliegveld van Medan (Indonesië)
De stop was 40 minuten alleen om bij te tanken dus konden we ook in het vliegtuig blijven.
Rond de klok van 12.30 uur (lokale tijd) lande het vliegtuig op de luchthaven van Denpasar op Bali.
Ik wisselde bij aankomst nog wat Chinees geld van mijn vorige reis en ging opzoek naar een taxi.
Ik was het al wel gewend maar bij de uitgang van van de het vliegveld hoorde je 100 keer , taxi taxi taxi. Na wat onderhandelen stapte ik in een taxi die mij naar het levendige gedeeld van Kuta bracht.
Het blijft me elke keer nog verwonderen hoe het autorijden gaat, als maar je denkt dat de auto niet door de straat komt met tegenliggers lukt het ze toch, maar het maakt daarbij ook niet uit dat je een stilstaande scooter raakt. Dat gebeurde toen ik in de auto zat maar niemand kijkt daar van op.
Ik kwam na een minuut of 20 aan op mijn bestemming, het lag een klein beetje in een straatje net uit de hoofdstraat, dus het lag lekker rustig, waar ik wel blij om was.
Want in de hoofdstraat is het druk maar ik verbleef er maar 1 nacht om even bij te komen van de reis.
In de hoofdstraat aangekomen is het ver gedaan met de rust, Hey mister taxi, taxi, massage, massage, ladies, transport.
Maar ik ben het ondertussen wel gewend dus zonder blikken of blozen loop ik door en dat is de beste optie.
Terug op mijn kamer keek ik nog even na of ik wel genoeg geld had gehad op het vliegveld met het wisselen....... Het antwoord was nee.
Ik dacht ik moet toch nog op het vliegveld zijn dus dan ga ik even terug naar het  loket.
Maar goed, ik sprong lekker in het zwembad ruste lekker even uit van de reis, en heb die weinig gedaan.
Na het ontbijt heb ik nog een rondje gelopen en in de middag naar het vliegveld gegaan voor de binnenlandse vlucht naar het eiland Flores, dit is  de uitvalbasis om naar de komodo eilanden te gaan
Dus nog even terug te komen op het wisselkantoor, ik ben er nog naar toegelopen en vertelt dat ik te weinig geld had gehad, en wonder boven wonder kreeg in het resterende geld.
Het was maar 5 euro maar op een bedrag van 20 euro is dat veel.
Laat in de  middag kwam ik aan het op eiland Flores, het was maar een  vlucht van 1 uur.
Het hostel wat ik geboekt had was ook vlakbij het vliegveld, ik deelde de taxi met 2 mensen uit Frankrijk en werd afgezet bij het hostel.
Het Seaesta hostel was erg mooi en pas sinds augustus open, mooie rooftop met een zwembad en uitzicht op zee.
Donderdag liep ik even naar het centrum, maar ik had al gelezen dat het niet bijzonder is en dat was het ook niet, maar het was nog echt het lokale leven.
Ik boekte een boottocht  van 4 dagen die dan via verschillende eilanden naar Lobok vaart.
Je slaapt dan 3 nachten op de boot.
Donderdag avond ben ik nog met een meisje uit Duitsland een hapje gaan eten op de vismarkt in het centrum, de beleving is al leuk dat je tussen de lokale mensen zit.
Ze hadden voor daar een modern systeem want je kon alleen met een pasje betalen (stond op een bord) waar je geld op moest zetten, maar je kon ook met cash betalen dan kreeg je 10% korting maar volgens mij was dit officieel niet de bedoeling, maar dan hoefde ze denk ik geen commissie af te dragen.
Vrijdag om 7.30 stapte ik op de boot om aan mijn 4 daagse boodtrip te beginnen.
Ik zal hier verder over schrijven in het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Komodo

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 17078

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: