Naar Taxi, Taxi, yes Taxi mister - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van George Tolboom - WaarBenJij.nu Naar Taxi, Taxi, yes Taxi mister - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Naar Taxi, Taxi, yes Taxi mister

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

07 December 2019 | Indonesië, Sanur

Van maandag 25/11 t/m donderdag 28/11 verbleef ik op het eiland Gili trawangan.
Zon, zee, strand zullen we maar zeggen.
Alleen de eerste dag dat ik van de boot afkwam zat ik met mijn hoofd nog op zee, alles schommelde heel de dag maar ook niet gek als je 4 dagen op zee hebt doorgebracht wat je niet gewend bent. Moet zeggen dat ik 3 dagen niet zo fit was , denk ook door de vele zon. Maar dat is uiteindelijk goed gekomen.
Het was gezellig op het eiland veel alleen reizende mensen dus je was zo weer met een gezellig clubje.
Lekker op het strand gelegen, ook nog genorkeld waar we schildpadden zagen, het blijft altijd mooi.
In de avond naar de andere kant van het eiland gegaan om de zonsondergang te zien.
Heerlijk onderuit gezakt in zitzak , ja dat was goed te doen.
De laaste 2 dagen heb ik nog een drankje meegedaan in de avond,  omdat ik toen weer helemaal fit was.
Kortom lekker even rustig dagen.
Vrijdag ben ik met de boot naar de plaats Lovina gegaan, dat is in het noorden van Bali.
Ik kon gelukkig de taxi met 2 andere Nederlanders delen dus een win win situatie zullen we maar zeggen.
In Lovine was het erg rustig, dit komt ook omdat het hier laagseizoen is, maar ik huurde daar een scooter en ging naar de Banjar hotsprings, ik was er al in het verleden 2x geweest maar het is zo'n mooie plek dus ik ging nog een keer terug, daarna reed ik verder richting de Sekumpul waterval.
Zo mooi als je door de kleine dorpjes rijd waar je nog echt het lokale leven ziet, veel mensen zwaaien of ze roepen wat.
Ik bleef daar ook slapen zodat ik dan de volgende dag al vroeg naar de watervallen kon gaan.
Om 7.00 uur liep ik richten de watervallen, er was letterlijk niemand, dat is echt heerlijk, ik zag de apen rustig door de bomen springen.
De omgeving was ook super mooi daar.
In de middag reed ik weer terug naar Lovina en sprong ik in het zwembad.
Maandag 2/12 in de ochtend ging ik met de shuttelbus naar Ubud.
Ik werd geroepen dat de shuttelbus er was, maar ik zag geen bus.
Maar er stond iemand met een scooter , ik moest een stukje achterop want de shuttelbus stond 5 minuten rijden verderop. Ach ja zo gaat dat hier ik kijk er ook niet meer van op.
In de middag kwam ik in Ubud aan, deze plaats is flink gegroeid, ik was er 5 jaar geleden ook, aan eten en drinken kom je niks te kort.
Taxi taxi taxi yes Taxi is ook niet verdwenen uit het straatbeeld, wat wel nieuw voor me is dat ze allemaal een geplastificeerd papiertje hebben met Taxi erop, misschien hadden mensen niet door dat ze taxi waren ofzo, ze roepen toch hard genoeg.
Onderweg naar mijn hotel kwam ik er zo'n 30 tegen maar ik had geen taxi nodig.
De volgende dag huurde ik weer een scooter en ging weer op pad, ik bezocht 2 watervallen en ook een mooi rijstterras, dit laatste was wel wat toeristisch geworden.
Ook bezocht ik nog de tempel waar mensen het water in gingen want dat was heilig water schijnbaar,  soort Lourdes van Bali zullen we maar zeggen want mensen namen ook water mee naar huis.
Ik zat wat te eten en mensen waren aan het werk in de rijstvelden, dus ik ben het wat van dichterbij gaan bekijken, en ik kocht nog even meehelpen om de rijst uit de planten te slaan, toch wel grappig om dit mee te maken.
Woensdag 4/12  vertrok ik weer met de shuttelbus richting Sanur,  ik kocht een bootticket.
En ging met de boot naar het eiland Nusa penida.
Toen ik het boeking kantoor uitliep kwam er een hele parade aan, maar ik had al snel door dat het een uitvaart was, maar dat vertel ik in het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 17066

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: