Weer Thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu Weer Thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Weer Thuis

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

03 Februari 2013 | Nederland, Tilburg

Afgelopen woendag vlogen we naar onze laatste bestemmimg, de grote stad Ho Chi Minh city.

Na een korte vlucht van ongeveer 45 minuten waren we weer een heel stuk verder.
De rit van het vliegveld naar het hotel was ongeveer 7 km maar daar hebben we toch 45 minuten over gaan, net zolang al de vlucht.

Dit komt omdat het een choas is op de weg, iedereen rijd kirskras door elkaar en toch zit er nog wel structuur in al is dat voor onze begrippen niet echt de handigste.

Het komt er op neer dat iedereen door elkaar rijd en elkaar ontwijkt en dat gaat meestal goed al kan je soms maar beter je ogen dicht doen in de taxi.

Maar goed we kwamen aan in het hotel en we zaten gelukkig in het gezeligste straatje van de stad.

We zagen het echter niet zitten om de laatste dagen in de stad door te brengen, het is niet echt bepaald rustig door al het getoeter en de vele scooters.

Dus we hebben nog 2 dagen een tripje geboek.

We zijn eerst naar een tempel geweest en toen naar de tunnels die in de oorlogstijd gebruikt werden te schuilen.

De tunnels waren erg lang en er hebben heel want mensen een hele tijd doorgebracht.

We zijn nog dooor een klein stukje gekropen dat wat groter is gemaakt voor de westerse mensen.

Maar je kan je dan een heel klein beetje voorstellen hoe het voor die mensen in geweest, ik denk verschrikkelijk.

Maar erg intressant om dit te zien.

De volgende dag zijn we nog naar mekong delta gegaan dat was de meeste tijd op de boot.
Met een klein bootje gingen we ook nog een stukje de jungle in, ook weer mooi om te zien.

Zaterdag zat het er dan echt op tijd om naar huis te gaan.

Om 07.00 stonden we op, maar dat was niet zo'n probleem want we zijn bijna heel de vakantie tussenn 7 en 8 opgestaan normaal is dit erg vroeg voor mij maar daar ging het vanzelf, dan heb je ook wat aan je dag.

Om 08.15 reden we naar het vliegveld waar we om 11.05 zouden opstijgen om eerst naar Moskou te vliegen, maar dit is 45 minuten later geworden

Maar omdat we toch een stop hadden in Moskou maakte dat niet zoveel uit.

Na een vlucht van 11 uur met veel turbulentie kwamen we aan in Moskou en 3 uur later vlogen we we door naar Amsterdam.

Na ruim 3 uur stonden we weer op de koude Nederlandse bodem

Het was een lange reis alles bij elkaar bijna 24 uur onderwg geweest dus ben al snel in slaap gevallen toen ik thuis was.

Helaas was het een korte nacht want ik was al weer vroeg wakker door het 6 uur tijdverschil maar ik zeg altijd maar dat is een luxe probleem.

Kort samengevat en was een erg leuke reis, mooi land, aardige mensen, lekker eten.

Een echte aanrader !

Dit was het weer voor deze reis, laat de carnaval maar weer losbarsten !

Bedankt voor de reactie's

• 03 Februari 2013 - 12:01

Inge:

Jeetje dat is vlug om gegaan, ga nog maar even lekker nagenieten :) !

• 03 Februari 2013 - 13:19

Michaël :