Vol = Vol of,...toch niet ! - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van George Tolboom - WaarBenJij.nu Vol = Vol of,...toch niet ! - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Vol = Vol of,...toch niet !

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

19 Januari 2013 | Vietnam, Ninh Bình

Ik kom zo terug op de titel, van dit verslag.

Maar woensdag zijn we van Hanoi naar Halong bay gegaan, dit is een baai met flinken rotsen die uit het water steken.

Na een rit van 3 uur kwamen we aan op onze geboekte boot "party boot"
We waren maar met 8 andere mensen, zou dit een party worden ?

Eenmaal op de boot kregen we een lunch wat boven verwachting was echt lekker eten vis kip rijst fruit etc.

Op waren mensen uit Australie, Engeland,, Nieuw Zeeland, Argentinie en wij uit dan.

Na de lunch begonnen met een drank spelletje want het was tenslotte de party boot hahaha dit ging zo nog f door tot het diner wat ook weer prima was.
S'avond erg gezellig geweest met de nodige alchol, zlf nog een Vietnamees kaartspel geleerd.

Oja de omgeving was ook erg mooi want dat hebben we natuurlijk ook gezien.

Na een korte nacht (5 uur geslapen) stond het ontbijt gereed, het was een stuk stiller dan die nacht ervoor iedereen was brak.

Maar na een kajaktochtje was iedereen weer fris en fruiting.

De reisleidster die HaHa heet, vond Nederlandse jongens erg leuk dus ik had ze zo mee kunnen in mijn koffer naar Nederland.

Maar ik heb ze daar maar achter gelaten anders moest ik zoveel bij betalen voor een te zwaar koffer, al was ze maar klein vrouwtje.

De volgend bestemming was Ninh Binh, we zitten nu in Tam Coc dat is het gedeelte wat het mooiste is.

We zijn via Hallong Bay hier naar toe gekomen, we werden afgezet bij het busstation want de rest ging terug naar Hanoi.

Maar waar is het busstation vroegen we " ja daar op de hoek" maar we zagen niks maar er was geen station je moest gewoon lang de weg wachten en dan instappen.

In Hanoi werd gezegt dat het 2 uur was in de lokale bus, maar dat was 4 uur.

Nu komt het waar de titel op slaat.

We stapte dus bus in die al overvol zat maar we werden erbij gepropt, op een klein rood plastic krukje konden we gaan zitten in het gangpad.

O.o.o waar waren we aan begonnen er kwamen steeds meer mensen bij ook al zat hij bomvol.

Eindelijk na 4 uur bereikte we Ninh Binh, achteraf was het wel erg grappig om dit mee te maken zo zie je hoe de lokale mensen reizen gelukkig werd er in de bus nog hippe muziek gedraaid.....De Vengaboy Yeeaaahhhh

We zijn erst naar het treinstation om een ticket te kopen voor de trein die we zondag nemen naar Dong hoi.

Nijh Bihn stad was niks dus we zijn naar Tam Coc gegaan dit is wat rustiger.

Hier hebben we vandaag een fiets gehuurd om de omgeving te bekijken zijn naar een pagode en tempels geweest.

In de middag hebben we een bootje gepakt en werden rond gevaren over de rivier, echt zo'n mooie omgeving met ok weer rotsen die hoog omhoog steken lang de rivier.

Het leuke was ook nog dat de meeste roeide met hun voeten, ik zou al lang spierpijn hebben gehad.

Zondag moeten we weer vroeg op want we hebben om 8.30 de trein naar Dong Hoi, een trein reis van 7 uur, maar dat is de laaste lange reisdag.

Tot zover.......de fot's staan erbij.

• 19 Januari 2013 - 17:05

Michaël:

Klinkt allemaal leuk en avontuurlijk en je maakt weer eens wat anders mee. En het spel "wie is de reisleidster" bevalt ook goed. Veel plezier nog en niet teveel tegelijk versieren hè.

Groetjes uit het koude Nederland

• 19 Januari 2013 - 18:13

Inge:

Leuke foto's!

• 20 Januari 2013 - 10:34

Ma En Pa:

Hallo vakantiegangers

Mooie foto,s heb je gemaakt
    Lekker weer daar hier is het nu 10.30 en geeft nog 5.4 graden onder nul aan
    met een n.o wind en voorspellen nog sneeuw dus dat is wat anders als bij jullie
    Wij hebben elkaar gisteren nog gesproken dus verder geen nieuwtjes hier.

Groetjes

• 20 Januari 2013 - 11:08

Adje:

jullie zijn erweer een leuke vakantie van aan het maken . geniet ervan .
    grt adje