Khoa sok lake - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu Khoa sok lake - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Khoa sok lake

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

08 Mei 2018 | Nederland, Tilburg

Vrijdag kwam ik aan bij het plaatsje ban ta khun, en verbleef in het subtawee resort.
Geen 5 sterren resort Maar wat simpel huisjes en een tuin aan de rivier met een zwembad.
Ik had dit geboekt omdat, dat precies naast het boekingskantoor zit waar zaterdag de khoa Sok Lake tour vertrekt.
https://khaosoklake.com/travel-item/thailand-khao-sok-lake-2-day-group-safari/
Ik was afgezet met de bus dus moest even kijken waar het precies was, gevonden !
Ik loop het terrein op maar niemand te bekennen, ik nog maar een rondje gelopen en geroepen maar niemand.
Ik toch maar naar voren en ja, daar zat toch iemand maar die was de was aan het doen, maar 't was schijnbaar de receptie.
Kreeg de sleutel dus vroeg of ik kon zwemmen, maar het moest nog schoongemaakt worden, gelukkig kon ik wat later wel even erin plonzen.
Het is helemaal niet toeristisch daar, ik had het idee dat ik de enige blanke was, dit werd al snel duidelijk.
Mensen riepen hellooo als ik langs liep, kinderen zwaaien en sommige mensen werden verlegen van mij.
Maar wel leuk om dan in het echte thaise leven te zijn.
Ik wilde in de avond wat gaan eten maar een restaurant kon ik niet vinden, wel een paar eetkraampjes aan de weg maar zag er voor mij niet erg fris uit.
Toen ik verder liep was er een winkel centrum met de KFC (de kip fastfoodketen)
Dus ik toch maar voor safe gegaan en daar iets gaan eten. Eigenlijk wel jammer want het Thais eten is zo lekker.
De porties zijn meestal niet zo groot dus bestelde maar een box voor €4.50 wat niet duur is. Voor onze begrippen.
De meiden achter de balie giechelde, ze sprak een beetje Engels maar dat was genoeg. Ik denk dat ze niet vaak toeriste zien.
Maar ik opende de box en er zat in een cheeseburger, 2 grote drumsticks nog een stuk kip en wat frietjes en je kon zelf nog onbeperkt drinken pakken, dus was niet verkeerd.
De kip is overigens wel pittig gekruid maar het was nog lekker, ik trakteerde me later nog op een lekker ijsje.
Dus lekker niet gezond gedaan, maar heb de andere dagen al veel lokaal eten op dus mocht wel een keer.
Maar goed.. Zaterdag om 10.15 vertrok ik met een groep tour van ongeveer 20 personen naar het meer het Khoa Sok Lake.
Je betaald alles bij elkaar zo'n € 75 euro voor de tour maar dan is alles geregeld, vervoer, de boot, slapen op het meer, nacht en ochtend boot tour, wandeling met de gids door de jungle, lunch, diner, ontbijt en nog een lunch, water is er ook genoeg en koffie en thee.
We reden met een busje naar het meer en stapte op de boot, na ongeveer 1,5 uur varen kwamen we aan bij de huisjes op het water.
Ik wist al dat het zeker geen luxe zou zijn, maar dat was het ook echt niet.
Het was een houten 'huisje' met een matras op de grond 1 lampje en dat was het, ik hoop niet dat het te hard waait daar want dan valt het zo uit elkaar.
Ik had een net een wat beter kamer gevonden, maar bleef simpel, maar de omgeving maakt het helemaal goed.
We kregen een lunch en zijn toen de jungle ingegaan een tocht van 6 kilometer, aan mijn wandelschoenen had ik niet veel want we moesten elke keer door het water maar je kon waterschoenen huren voor €1,50.
We zijn ook nog door een grot gelopen waar water doorheen stroomde en af en toe tot je nek ik het water dus dit hebben we alleen in badkleding gedaan.
Dit is niet altijd mogelijk want als het veel regen loopt heel de grot onder water en dat is levens gevaarlijk, dan kan je verdrinken.
In de grot zagen/roken we de vleermuizen, ook heel veel spinnen als je met je lampje schijnt was elk groen puntje een spin, maar die zaten aan de zijkant.
Daarna zijn we terug gelopen en zijn we de boot weer I gestapt voor een avondje safari, het weer was prima maar er was even een flinke bui gevallen van een half uur.
Dus daardoor hebben we geen dieren gezien.
Toen we terug waren stond het eten klaar, wat zo lekker was. Rijst, curry, groenten en de vis was ook zo lekker.
Met een paar mensen van de groep nog een spel gedaan, want er is geen WiFi en geen mobiel bereik dus niemand is met zijn telefoon bezig, ik moet zeggen wat is dat fijn een keer.
Om 23.00 ging de stroom eraf dus dat was de dag.
Ik heb niet zo best geslapen maar gelukkig wel uitgerust.
Om 6.00 ben ik er maar uitgegaan en voor mijn kamer wakker geworden zo mooi midden in de natuur.
Om 7 uur stapte we weer in de boot waar de ochtend mist nog hing, geeft een sprookjesachtig effect.
Dit keer zagen we de apen wat altijd leuk blijft.
De natuur is zo prachtig daar.
Bij terugkomst stond een lekkere pancake op ons te wachten met fruit.
Daarna nog even vrije tijd, je kon ze met een kajak het meer op of zwemmen, ik heb beide gedaan.
Daarna voeren we terug met onderweg nog een stop met een lunch.
Rond de klok van 13.30 waren we terug.
Maar toen kwam het volgende, ik moest naar Phuket.
Maar er was alleen een dure taxi.
2 meiden uit Canada moesten ook naar Phuket, dus zijn we met de lokale bus gegaan.
Die reed natuurlijk net voor onze neus weg, en wanneer de volgende komt is maar de vraag.
We stonden al 45 te wachten en het was zo warm, ik had een papier bij en we hebben erop geschreven 'phuket' maar net toen er iemand stopte kwam de bus eraan.
4 uur met de lokale bus maar dit was een prima bus.
Ze riepen airport dus ik eruit want wilde vlakbij het vliegveld slapen omdat ik de volgende dag weer vloog.
Ik keek op mijn navigatie App waar ik was, shit nog 8km van de luchthaven, tja en nu.
Er kwam natuurlijk iemand taxi taxi roepen maar die vroeg veel te veel en die vent rook naar alcohol.
Aan de overkant zag ik een soort bushokje, en er zat iemand te wachten maar met een paar woorden Engels begreep ik dat hij ook naar het vliegveld moest maar de bus niet meer reed. Toen hebben we samen een taxi gepakt en de kosten gedeeld
Ik was helemaal op, zo moe.
Maar ben maar even gaan zitten en met m'n telefoon een hostel gezocht.
1 min lopen van waar ik zat vond ik een prima hostel zo mooi en schoon.
Ik ben niet laat naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen.
Maandag op m'n gemak zitten ontbijten en m'n tas klaar gemaakt voor de terugreis.
Ik zat op 10 min lopen van de luchthaven en er was nog strand en een mooi park.
Dus de laatste uren heb ik nog lekker genoten ik ben zo laat mogelijk pas naar de luchthaven gelopen om zo lang mogelijk te genieten.
Ik vlieg eerst naar China en ik slaap daar en dinsdag vlieg ik lokale tijd om 9.30 via Londen met een korte overstap naar Amsterdam
Alleen het slapen was niet echt een succes, ik had van de airline een gratis overnachting gehad vanwegen de lange overstap van 13 uur in een mooi 5 sterren hotel.
Ik zou rond 20.30 lokale tijd landen maar dit was ruim een uur later, onderweg zag ik al veel onweer, wat vanuit het vlieg mooi is om te zien.
Maar had al het idee dat we er omheen vlogen, en dacht al bij mezelf als we maar kunnen landen want door een onweer bui vliegen is erg gevaarlijk.
Mijn vermoede werden bevestigd we waren al langer onderweg en moesten nog 20 minuten boven de luchthaven rondjes vliegen om te wachten zodat de bui was weggetrokken.
Uiteindelijk stond ik pas om 22.00 op de luchthaven, maar dacht als het mee zit ben ik over een uur in het hotel en kan ik gelijk gaan slapen.
Maar dat ging even wat anders er was chaos, pas rond 23.40 had ik m'n gratis visum en om een lang verhaal kort te maken kon ik pas om 1.30 uur slapen dus was niet echt happy.
Om 6.15 ging de wekker weer, dus nog geen 5 uur geslapen, snel douchen en in 5 minuten een ontbijtje op en terug naar de luchthaven.
Van phuket naar Gangzhou had ik een plek bij de nooduitgang geboekt voor een paar euro extra en dit was ook al mis gegaan.
Ik ben op het vliegveld nog naar de balie gegaan maar in China verloopt dit niet echt soepel, ze spreken zo slecht Engels op de luchthaven dat ik maar ben weggelopen ze snappen er niks van.
Dus ben eigenlijk best chagrijnig het vliegtuig ingestapt omdat ik ook nog zo moe was en een lange reis voor de boeg had.
Maar goed dacht ik dit komt wel weer goed, heb een goede 2 weken gehad en het voelde wel als een maand vakantie.
Dit was weer het einde van 2 weken Thailand

  • 12 Mei 2018 - 18:41

    Marie-Jose:

    Mooie verslagen van weer een
    fantastische reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 17052

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: