Full moon / koh phangan - Reisverslag uit Ban Ta Khun, Thailand van George Tolboom - WaarBenJij.nu Full moon / koh phangan - Reisverslag uit Ban Ta Khun, Thailand van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Full moon / koh phangan

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

04 Mei 2018 | Thailand, Ban Ta Khun

Zaterdag 28 april kwam ik per boot aan op het eiland Koh phangan.
Dit is het eiland waar elke maand DE full moon party word gehouden op het strand van Haad rin.
Ik had een hostel om de hoek van de pier en op 10 minuten lopen van het strand van Haad rin.
Dit plaatsje doet echt aan als een vakantie plaatsje met veel restaurants, barretje en  winkeltjes waar veel kleding word  verkocht, want iedereen wil wel een  passend shirt.
Ik checkte in bij het hostel, kwam om mijn kamer en dan heb je gelijk aanspraak, dat is leuk een hostel als je er zelf voor open staat natuurlijk.
Helaas had ik de eerste dag veel regen en de vooruitzichten zagen er niet veel beter uit.
Maar goed de temperatuur is prima dus mocht niet klagen in m'n korte broek en slippers.
Zondag was de dag van  de full moon party, dus heb ik maar een fel oranje shirt gekocht met 'full moon' erop.
Zou het vandaag wel droog blijven? Iedereen hoopte het natuurlijk. Want iedereen in dat plaatsje komt voor de party
In de avond met een paar mensen wat biertjes gekocht in de supermarkt.
We zette een stap buiten van het hostel en het leek wel of de kraan open ging,  regen regen en nog een regen pfffff.
Dus binnen maar een bierspel gedaan met kaarten best grappig en zo ontstaat er gelijk een leuke groep.
Na een dik uur, yes no rain........
Eerst naar de Skandanavia bar gegaan, waar iedereen werd geverfd want dat hoort bij de party, die zooi is niet uit je kleding te krijgen dus in het hostel hangen veel bordjes 'no paint inside'
Maar goed, op naar het strand waar daar is het te doen. Heel het strand was vol mensen wat echt gezellig aandoet. Geen tas controle, geen beveiliging, geen hekken je kon zo het strand op fijn dat dat nog kan in deze tijd.
Bucket,  bucket, bucket, hoor je ook overal. Je besteld een emmertje met drank met rietjes erin en drink je samen op.
Ik maar met een stelletje uit een engeland een paar emmertjes gedeeld, erg gezellig.
Het straalt veel gezelligheid uit want iedereen komt voor het zelfde feestje.
Rond de klok van  5.00 uur was ik terug in het hostel ik vond het toen wel mooi geweest want de emmertjes drank hadden wel aangeslagen.
Ik ben nog wel even snel onder de douche gesprongen om de verf eraf te spoelen, daarna ben  ik als een blok ik slaap gevallen en werd ik de dag erop pas om 14.00 wakker.
Dus een laat ontbijt op en door naar 't strand maar na een half uur regen regen regen pfffff.
Dus ik zat te denken moet ik op het eiland blijven  maar dan wat verderop want het plaatsje kende ik onderhand ook wel.
Die avond ontmoette ik Lisa uit Utrecht, haar creditcard was geblokkeerd en moest naar Nederland bellen naar de bank. Ik hoorde dat dus zei je kan wel via mijn bel app bellen kost bijna niks, dus zo aan de praat geraakt.
Ik heb laat in de avond maar besloten om op het eiland te blijven  dan hoefde ik ook niet veel te reizen.
Bij het uitchecken kwam ik Lisa weer tegen en ze had hetzelfde hostel op het oog dan ik, dus we zijn er samen naar toe gaan  en hebben  zo 3 dagen samen wat activiteiten gedaan, was erg gezellig.
Scooter huren, naar mooie stranden, snorkel waar ik voor het eerst zeekomkommers zag, dat zijn lange dieren die eigenlijk de zee stofzuigen.
Deze dagen was het weer zeer goed dus was de buien van  afgelopen dagen weer vergeten
Donderdag hebben we nog even bij een ander hostel geslapen daar was nog een andere Nederlandse.
Laat konden we het niet maken want vrijdag moesten we om 5.30 de wekker zetten om om 7 uur de boot te pakken naar het vaste land.
Deze avond was er bij het strand nog zo'n mooie zon ondergang, ik stond op het strand  en het leek wel of er rondom een heel schilderij was, dat moet je gezien hebben om het te ervaren, zo mooi
Vrijdag om 7 uur overgevaren naar het vaste land
Ik heb daar afscheid van Lisa genomen want zij gaat naar Bangkok, om vervolgens na een paar dagen door te vliegen naar Australië om daar te gaan werken.
Op dit moment zit ik vlakbij het Khao sok lake, waar ik zaterdag een trip ga maken en blijf slapen op het meer.
Dus kijken wat dit weer gaat brengen......

  • 08 Mei 2018 - 07:47

    Michaël Meysen:

    Is weer een mooie vakantie geniet er nog even van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Ta Khun

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 17089

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: