Van Amsterdam naar de jungle - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van George Tolboom - WaarBenJij.nu Van Amsterdam naar de jungle - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van George Tolboom - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam naar de jungle

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

28 April 2018 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Maandag 23 april was het zover ik pakte in m'n uppie m'n rugzak en ging naar Schiphol.
De reis kon beginnen naar Thailand naar het eiland Koh Samui.
Ik wist dat het even doorbijten  was, want het was een lange trip, maar daar was de ticket prijs ook na.
Ik vertrok zo rond de klok van 14.30 vanaf Schiphol naar Gangzhou(China)
Na een vlucht van ruim 11 uur had ik een overstap van 6.5 uur wat best lang is, er waren nog een broer en zus aan het wachten op de zelfde vlucht dus met wat kletsen hebben  we het overwonnen.
Er was wel wifi op het vliegveld maar o.a WhatsApp, Facebook en Google zijn geblokkeerd door de overheid.
Er volgende nog een vlucht van 3,5 uur naar Phuket en met nog 3 uur wachten op de volgende vlucht naar Koh Samui.
Uiteindelijk een reis van  27 uur, met nauwelijks geslapen te hebben.
Rond 21.00 kwam ik in het hotel aan.
In eerste instantie werd er gezegd dat er alleen een dure privé taxi was, maar ik geloofde dit niet.
Na 5 min van het kastje naar de muur gestuurd worden liep een behulpzame man mee, ik was dit achteraf voorbij gelopen want het was gewoon in de aankomsthal.
Dus werd van 130 baht (€ 3,50) weg gebracht.
Wat was ik blij dat ik er was, ik was best moe maar ben toch even een drankje gaan doen anders was ik in alle vroegte wakker geworden.
Uiteindelijk lag ik toch nog om 01.00 in bed, en ben als een blok in slaap gevallen.
Na een goede nachtrust werd ik weer fris en fruitig wakker in mijn nette hotel kamer.
De vakantie kon nu echt beginnen.
De eerste dag heb ik weinig gedaan beetje alles verkend en  een plons in het grote zwembad gedaan.
Donderdag  besloot ik om een scooter te huren  om het binnenland te verkennen van koh samui.
Voor een euro of 4,5 huur je een  scooter voor 24 uur, beetje benzine erin en je kan lekker on tour.
Ik besloot om naar de watervallen te gaan, maar was me bewust dat het droogseizoen is dat het regenseizoen in aantocht is.
Eerst ben ik naar de waterval van Wang sao Thong gereden.
Toch handig met GPS dat je op je scooter verteld word hoe je moet rijden en af en toe stel ik heb dan zo dat je over leuke binnenweggetjes rijd.
Maar goed, aangekomen bij de waterval bleek er inderdaad  iet veel water te zijn, maar ben toch maar even naar beneden gelopen om te kijken.
De natuur is prachtig dus genoeg om rond te kijken.
Weer boven  gekomen was er een klein hutje waar ze wat drinken verkochten, zelf nog WiFi erbij.
Ik ben weer verder gereden naar de waterval van Hin lat
Aangekomen werd me verteld dat het ongeveer een half uur wandelen is, dus mijn goede schoenen aangetrokken om de wandeling te maken.
Best een pittig tochtje aangezien echt door de jungle loopt en warm en vochtig is, maar zeer de moeite waard.
Ik kwam weinig mensen tegen, maar de jungle geluiden is toch wel mooi. Ik dacht dat er iemand erg met een slijptol bezig was maar dat was gewoon een geluid van een beest niet normaal zo hard.
Ineens sprong er nog een soort hagedis voor mee, zo mooi die beesten, die zien we normaal alleen achter glas in een dertien ofzo.
De waterval was nog te doe  als was er ook hier niet super veel water.
Weer terug gewandeld naar de beginplaats, en vervolgens teruggereden naar het hotel.
Ik heb een Duitser nog een lift gegeven want die moest terug naar dezelfde plaats. Hij gaf me nog wat geld dus had de halve scooter huur weer terug verdiend.
Donderdag heb ik de scooter ook nog gehuurd, dacht ga wat rondtoeren en ga ook nog naar wat strandjes.
Eerst heb ik nog een  boeddhistische tempel bezocht.
Ik reed wat terug maar zag dat het helemaal dicht trok,
En ik weet dat het hier dan binnen een paar seconde gaat stortregenen, dus snel m'n scooter neer gezet en onder een afdak gaan zitten.
Het kwam er met bakken uit de hemel, toen het bijna droog was ben ik maar even een hapje gaan  eten.
Ze bevolen me wat aan met verse groenten, garnalen in een soort soepje geserveerd met rijst.
Ik vroeg wel om het maar een heel heel heel klein beetje pittig te maken.
Das dus niet gelukt....
De eerste happen gingen wel maar daarna brande het in mijn mond, jammer want het zag er zo lekker uit.
Heb nog wel wat met rijst gemengd en dat was nog te doen.
Het strand was niet echt meer een optie, maar het was droog dus besloot weer een  binnendoor weggetje re nemen, de natuur was hier zo mooi ik ka  daar wel van genieten.
In de avond heb ik nog een  lekker Thaise curry op die niet pittig was.
Daarna nog even een drankje gaan  doen in het uitgaanscentrum.
Daar zat ook nog een gast uit Schotland die alleen reisde dus met hem ff een biertje je gedaan.
Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in de boot naar het eiland Koh Phangan
Hier vind morgen de full moon  party plaats dus ben benieuwd veel over gehoord maar nu ga ik het zelf meemaken.

  • 30 April 2018 - 15:50

    Inge:

    Klinkt goed George!
    Fijne reis nog :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

George

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 17092

Voorgaande reizen:

18 November 2019 - 09 December 2019

Bali 2019

04 Juni 2019 - 19 Juni 2019

Thailand/Vietnam

29 Oktober 2018 - 25 November 2018

Nieuw Zeeland

23 April 2018 - 08 Mei 2018

Eiland hoppen Thailand

06 November 2017 - 27 November 2017

Ecuador

28 Januari 2017 - 13 Februari 2017

Vietnam

31 Oktober 2016 - 21 November 2016

Australë

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Cambodja

14 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Vietnam

16 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Backpacken Maleisië

11 Maart 2010 - 18 April 2010

Werken in de sneeuw

10 Januari 2010 - 09 Februari 2010

Backpacken Bali

Landen bezocht: