(Nu de goede) De reis is begonnen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu (Nu de goede) De reis is begonnen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van George Tolboom - WaarBenJij.nu

(Nu de goede) De reis is begonnen

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

03 November 2016 | Australië, Adelaide

Afgelopen maandag was het zo ver, de reis naar Australië ging beginnen.
Om 14.30 uur stegen we op vanaf Schiphol.
Het vliegtuig zette de koers in naar Dubai.
6,5 uur later stonden we op de luchthaven van Dubai, waar we een tussenstop van 2 uur hadden.
Maar voor dat we het vliegtuig uit waren en door de veiligheid controle waren, en toen nog naar een andere terminal.
Er was nog maar een uur over van de tussenstop.
Om 2 uur in de nacht (tijd Dubai) stegen we weer op, ruim 12 uur later zette we voet op Australische bodem.
De wel bekende douane formaliteiten duurde even omdat er een flinke rij stond, dus denk dat we er wel een uur zoet mee zijn geweest.
Daarna onze tassen ophalen en we onze aangifte kaarten moesten tonen, maar overal konden we 'nee' op antwoorden, we hadden geen eten bij en andere verboden producten.
De vriendelijke man zag dat we uit Nederland kwamen en vroeg of we tulpenbollen bij hadden, maar ik zei dat we die hadden thuis gelaten en we mochten doorlopen.
De volgende stap was, tassen controle. Je werd ingedeeld in een rij of het was de rij met de drugshond of in de rij met, heel je tassen leeghalen.
We werden ingedeeld in de rij met de hond, die snuffelde aan alle bagage maar kwam niks tegen dus iedereen in de rij mocht doorlopen.
In mijn ooghoeken zag in nog wel een Aziaat die zijn tas moest leeghalen en ja hoor daar kwamen de gedroogde paddenstoelen of zoiets uit, ach sommige mensen leren het nooit zullen we maar zeggen.
Gelukkig waren we met de taxi in 10 minuten in ons hotel, wat al snel het horror hotel werd genoemd door ons.
Na het inchecken stapte we in een lift waar je zelf 2 deuren moest dicht trekken en dan ging hij pas naar boven.
We dachten waar zijn we nu weer terecht gekomen, maar achteraf valt het allemaal mee het is een wat ouder hotel maar bedden en kamer is prima.
Daarna hebben we de vakantie toch maar ingeluid met een borrel in een bar maar lang zijn we niet gebleven want we waren inmiddels al meer dan 30 uur wakker omdat slapen in vliegtuig ons bijna niet lukt.
Woensdag zijn we een dag door het zonnige Adelaide gaan wandelen en hebben we de niet te al te drukke stad ontdekt, om het stadscentrum heen is het groen met bomen, een soort stadspark maar dan helemaal er omheen, we zagen de vleerhonden aan de boom hangen en kleurrijke vogels die we in Nederland niet zien, ook liepen ook nog langs een cricket stadion waar de poort open stond dus zijn we even een kijkje gaan nemen.
Het stadion was nu leeg maar er konden duizenden mensen in, dus dat zal wel een sfeer zijn als het helemaal vol zit.
woensdag hebben we ook nog een dagtrip geboekt naar kangoeroe eiland, waar we zeeleeuwen, kangoeroes en koala's gaan zien en de mooie natuur.
Alleen er is 1 maar aan,.........we moeten met de Chinese tour mee want de Engelse tour is volgeboekt en we kunnen niet op een andere dag omdat we dan in Melbourne zijn, dus dat kan nog leuk worden.
Vandaag zijn we met onze Chinese 'vrienden' rond gaan touren op kangoeroe eiland,
Het waren er maar 6 dus we waren met een klein groepje, de Engelstalige tour was met een bus van 50 personen dus eigenlijk was ons groepje beter en de tourleider vertelde ook alles in het Engels dus het viel allemaal mee.
Maar wat kunnen onze Chinese 'vrienden' toch foto's maken, en ze moeten overal zelf op en geen 1, geen 2, Nee wel 20 dezelfde foto's van 1 ding, je blijft je er over verbazen.
Maar het was een mooie dag, mooie natuur.
Koala , kangaroe, zeeleeuw hebben we allemaal gezien.
Morgen vliegen we naar Melbourne

• 04 November 2016 - 15:10

M-j Tolboom:

Mooie foto's van het begin van een prachtige reis.
    Mooi verslag.

• 06 November 2016 - 23:17

Michaël Meysen:

Nou jullie hebben al zat meegemaakt de eerste dagen. Veel plezier nog en zie het volgende verslag wel verschijnen.