The end - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van George Tolboom - WaarBenJij.nu

The end

Door: George Tolboom

Blijf op de hoogte en volg George

21 November 2016 | Nederland, Tilburg

Vrijdag avond gingen we per bus naar Brisbane onze laatste bestemming in Australië.
We stonden netjes op tijd bij het busstation, de bus zou om 20.30 komen maar om 21.00 was er nog geen bus en er stond ook niemand anders te wachten.
Dus toch maar even gebeld naar de klantenservice van het vervoersbedrijf, nog lekker ouderwets met een munt telefoon op straat je zou met al de mobiele telefoon nog vergeten dat die bestaan.
Maar werd netjes te woord gestaan en e bus had inderdaad vertraging van bijna 45 min, maar goed we wisten tenminste dat hij nog zou komen.
Uiteindelijk kwam de bus enigszins met een gestreste chauffeur, maar voor ons was het toch maar een uurtje dus dat viel wel mee.
In Brisbane aangekomen hebben we nog een drankje bij het hostel gedaan en ben ik gaan slapen, zodat ik de volgende dag weer fris en fruitig was.
Brisbane is de 3e stad van Australië maar we hadden geen idee wat we konden verwachten, maar het was een leuke stad.
Het stadscentrum veel winkels en eetgelegenheden, maar we zijn net wat buiten het stadscentrum geweest en kwamen tot de ontdekking dat er zowaar een heel stad strand is, waar ik die middag nog een frisse duik heb gemaakt.
We hebben lang de rivier gewandeld en zag daar ook nog grotere hagedissen.
In de avond hebben nog vlees op de bbq gebakken die daar over stonden waar iedereen gebruik van kan maken, voor os een leuke ervaring.
Het werd donker en de brug war mooi verlicht evenals het reuzenrad wat er stond, die avond hebben we nog een drankje gedaan en zijn we niet te laat naar bed gegaan.
Zondag was de dag van vertrek maar we hadden nog tot 18.00 uur voordat we de trein pakte naar het vliegveld.
Nog een boottocht gedaan over de rivier en deze was gratis , het is meer bedoeld om naar de overkant van de rivier te gaan maar als je alle stops blijft zitten ben je wel even onderweg maar leuk om zo alles te zien vanaf de boot.
Het was tenslotte nog mooi weer dus genoten er nog g maar even van.
Daarna zijn we nog naar een park gegaan wat in het jaar 2000 was aangelegd en nu was uitgegroeid tot een soort kleine jungle.
De dag zat er bijna op en hebben nog een hapje gegeten en van de laatste dollars hebben we er nog maar een borrel op gepakt om de vakantie af te sluiten.
Rond de klok van 20.45 aussie tijd zette de grote boeing A380 (waar ruim 500 mensen ingaan) koers naar dubai, na ruim 14 uur kwamen we aan op Dubai airport.
Rond de klok van 12.30 nl tijd zette we weer voet op Nederlandse bodem, dus dat is bijna 25 uur na vertrek.
Maar moet zeggen dat het vliegen me 100% is meegevallen, mede omdat ik eindelijk een keer heb kunnen slapen in het vliegtuig.
Was weer een mooie reis, wat de volgende reis word is voor mij ook nog een vraag....

• 22 November 2016 - 07:29

Michaël: